Big data je termin koji se sve češće spominje kada se govori o inovativnim poslovnim modelima ili analizi podataka. Šta zaista stoji iza termina Big data? Na kojim principima se temelji Big Data tehnologija, odnosno kako se ti principi mogu koristiti za unapređenje poslovanja? Pokušaćemo da odgovorimo na ta pitanja u ovoj rubrici.
Da bismo predstavili termin Big Data iskoristićemo primer društvene mreže Facebook, koja je neiscrpan izvor podataka, koji se svakodnevno prikupljaju. Facebook ima preko 1.4 milijardi korisnika, što znači da dnevno prikupi i sačuva preko 600 TB raznih podataka. Kompanija Facebook trenutno poseduje svoje Data skladište veličine 300 PB. Amazon je takođe kompanija koja svakodnevno prikuplja podatke od više od milijardu korisnika širom sveta. Prikupljaju se podaci o stanju računara, našoj lokaciji i mnogi drugi. Svi ti podaci prikupljaju se i obrađuju na velikim farmama podataka.
Svi prikupljeni podaci imaju tri zajedničke karakteristike: veliki volumen (svake sekunde pristižu terabajti podataka), velika brzina pristizanja (u realnom vremenu) i mnogo se razlikuju (nisu strukturirani). Ove tri karakteristike uslovile su potrebu za razvijanjem nove tehnologije, a to je Big Data.